Založ si blog

Stavba domu 1 – Výber pozemku

Kto by nechcel vlastné bývanie v dome? No jo, nie každý túži po dome, ja áno!

Približne do 14 rokov som vyrastal v bytovke, potom som sa presťahovali do domu. Po ukončení štúdia som túžil po vlastnom bývaní a tak som si kúpil byt. Posledných 9 rokov teda bývam na byte na sídlisku, vo veľkometrážnom byte (približne 100 m2).

V poslednom čase ma to ťahá do domu, samozrejme že je to môj celoživotný sen, hlavne však kvôli deťom – sľúbil som im že v roku 2019 ideme do domu. Podarí sa mi to? Držte palce.

V tomto blogu budem postupne popisovať ako som pozemok hľadal, na čo všetko som narazil a verím že to bude pokračovať úspešne stavbou domu.

Veľmi dlho ma odradzovali vysoké ceny pozemkov, stále čakám kedy praskne tá bublina.

Najprv zhrniem moje prvotné požiadavky:

  • Lokalita v okolí Nitry, max 15 minút autom do mesta. Taktiež mi nevyhovuje smer Nové Zámky.
  • Rozloha okolo 10 árov.
  • Šírka pozemku aspoň 20 metrov.
  • Pozemok nemusí byť rovinatý, môže byť aj svahovitý. Som toho názoru že dom sa dá stále prispôsobiť pozemku.
  • Občianska vybavenosť – v podstate bude stačiť ak budú blízko potraviny, nakoľko som si zvykol každodenne na čerstvé pečivo.
  • Veľa autobusových prípadne vlakových spojov smerom do Nitry. Nerád by som robil deťom taxikára.
  • Na pozemku by mali byt všetky inžinierske siete.
  • Nie na hlavnej ceste, musí byť v tichej uličke. To hlavne z toho dôvodu aby sa mohli deti ísť bicyklovať a hrať na ulicu. I keď uznávam že cestný piráti jazdia aj tam, predsa len menej frekventovane.
  • Pozemok musí mať veľa slnka, teda nesmie byť tienený inými domami, lesom, atď.
  • Cena nesmie prekročiť 30 tisíc EUR.

Je toto možné v takej cene?

Keď som si pozrel tak pribežne inzeráty, zistil som že som veľký optimista 😊

Už dlhšiu dobu ľudia “nevedia“ čo majú pýtať za byty, domy a pozemky. Toto sa mi znova potvrdilo, obzvlášť blízko Nitry kde sa ceny pozemkov šplhajú k 80 až 100 eur za meter štvorcový.

Videl som asi 20 pozemkov a zistil som že je problém nájsť pozemok ktorý by spĺňal všetky moje požiadavky. Buď je pozemok drahý, príliš úzky, prístupová cesta veľmi strmá prípadne v spoluvlastníctve susedov, atď.

Musel som teda prejsť ku kompromisom. Cenovo som nechcel ísť vyššie, rozlohovo zase iste nie smerom nadol, pozemok na hlavnej ceste tiež nie, musí byť slnečný. To je základ. Vedel by som však ísť na dedinu kde nemusí byť občianska vybavenosť, nejaké tie inžinierske siete by som oželel (kanalizácia).

Hľadaním na internete som narazil na pár pozemkov ktoré cenovo neboli až tak uletené, avšak prijal som nejaké kompromisy.

Nakoniec som našiel pozemok, ktorý sa stal favoritom.

Parametre:

  • Do Nitry je to cca 15 minút.
  • Rozloha necelých 9 árov, rozmer 18 x 50 metrov, rovinatý.
  • Žiadna občianska vybavenosť, iba krčma 😊. Vo vedľajšej dedine vzdialenej 3 minúty autom je však všetko – škola, potraviny, pošta, atď.
  • Pomenej spojov, ale zato sa to dá kombinovať pretože z obce idú aj autobusy aj osobný vlak (Leopoldov – Nitra)
  • Inžinierske siete – krížom cez cestu (ulicu) približne 15m je plyn aj elektrika, voda ani kanalizácia nie je dostupná. Všetci naokolo však majú vrtané studne s kvalitnou vodou a žumpy (to sa bude dať doriešiť septikom prípadne čističkou).
  • Pozemok slnečný, avšak sused postavil vedľa takú menšiu chatku, takže veľmi malá časť pozemku bude počas dňa tienená – viac v zime ako v lete. Tieni taktiež susedov ihličnan, to sa ale porieši. Ak máte záujem zistiť ako Vám bude svietiť slnko na pozemok, pomôže stránka suncalc.net
  • Na ulici sú samé nové domy, týmpádom aj osadenstvo budú samé mladé rodiny plné entuziazmu v dedine čo to pretlačiť.
  • Cena 20 000 EUR. Tu sa musím priznať že som pozemok našiel v realitnej kancelárií za 23 000 ale podľa fotky sa mi ho podarilo v dedine nájsť, následne majiteľa cez susedov a hneď som ušetril – na studňu a septik povedzme 😊

Poviete si, to si ale riadne ukrojil zo svojich požiadaviek. Nuž, život je zmena a ja niesom ochotný dať za pozemok viac ako som dal. Síce verím že za málo peňazí sa nedá kúpiť veľa muziky, myslím si ale že toto bude pre nás fajn.

Viď nižšie foto pozemku:

Prešiel som sa po ulici, aj po dedine, navštívil zdvorilostne susedov a tak som sa rozhodol že to kúpim.

Čo ma teraz čaká?

  • Vyriešiť financovanie
  • Pripraviť kúpno-predajnú zmluvu, navštíviť notára.
  • Navštíviť kataster

O tom chcem napísať v ďalšej časti.

Myslím si však že toto bola najľahšia i keď veľmi dôležitá cesta k cieľu – stavba domu!

Stavba domu 2 – Financovanie, zmluvy a kataster

22.05.2019

V tejto časti Vám popíšem ako som riešil: Financovanie pozemku Kúpnu zmluvu a návštevu notára Podanie vkladu na kataster Financovanie pozemku Nakoľko si chcem nejaké financie ktoré mám ušetriť na stavbu domu, rozhodol som sa financovať kúpu cez hypotéku. Tu však nastáva menší problém. Banky na pozemok bez nehnuteľnosti poskytujú obmedzenú výšku hypoték, tieto sa [...]

Peter Pellegrini

Poslanci opäť zasadnú do lavíc. Na úvod schôdze zložia sľub náhradníci za Pellegriniho a Moška

16.04.2024 12:52

Pellegrinimu zanikol mandát poslanca po zvolení za prezidenta.

Tomáš Taraba

Taraba sa dohodol s KDH na zmene zákona, ktorý bude riešiť odstrel medveďa

16.04.2024 12:22

Legislatívny návrh je podľa ministra do veľkej časti stotožnený s tým, ako chcelo situáciu riešiť MŽP.

SR ÚV MZVEZ Fico Blanár rokovanie kontrola TK BAX

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59, aktualizované: 12:45

Toto nie je tá solidarita, o ktorej sme hovorili, povedal predseda vlády.

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3615x
Priemerná čítanosť článkov: 1808x

Autor blogu

Kategórie